چرا باید محصولت رو قبل از رسیدن به بهترین ورژن معرفی کنی؟

مشتری بازخوردی که میخوای رو بهت میده. یه ایده داری و برنامه ریزی میکنی که بیاریش توی زندگی واقعی. با نیازها و مشکلات مشتری ها شروع میکنیچطوری ساده ترین محصول رو برای پوشش دادن این نیازها طراحی میکنی؟ خیلی از آدم های رویاپرداز و خلاق با ایده طراحی این محصول ساده شروع میکنن. پروسه توسعه ، بعضی وقت ها توی استارتاپ ها میتونه سالها وقت بگیره. اینجا یه راهنمایی عالی برات دارم. به قول اریک رایز ، پدر تکنولوژی ، نیازی نیست برای طرح تجاری وقت تلف کنیم و برای ایده آل شدن شرایط صبر کنیم. رایز توی کتابش چند تا نکته و اصول گفته. پس وقتی سرمایه گذاری شروع میشه ، تمرکز باید روی فروش باشه نه جزئیات. پروسه توسعه محصول باید کوتاه بشه. ادم های پرابتکاری که روی مشتری تمرکز میکنن ، با توسعه محصولشون براساس نظرات کاربر ، موفق میشن. دلیل اصلی شکست در عین تلاش کردن ، نداشتن همین فاکتوره. بهترین تکنیک سرمایه گذاری که سالهای اخیز توی دنیای کارآفرینی بارها شنیده شده حداقل محصول مناسب (MPV) هستش. که به معنای ساده ترین و حداقل محصول قابل اجراست که به نیازهای کاربر پاسخ میده. این ساده ترین محصول موجود در بازاره .
رویکردش بر اساس بهبود مداومه. پیشرفت ها ادامه دارن و هیچ وقت با بازخورد کاربرتموم نمیشن. این بازخوردها و تغییرات به طور کامل روی محصول تاثیر نمیگذارن بلکه بهش شکل میدن و باعث توسعه طرح اولیه محصول میشن. درک مشتری با انجام تحقیق ، مهم ترین قسمت فرآیند نوآوریه. توی این مسیر، میتونیم با اطلاعاتی که از مشتری جمع کردیم ، ویژگی های جدید به محصول اضافه کنیم. این پیشنهاد شیوه MPV هستش. یوتیوب در اصل سایت آشنایی آنلاین بوده. هدف این بوده که مجردها معرفی خودشون و معیارهاشون برای زوجی که دنبالشن رو با ویدیو اعلام کنن. ولی هیچکس ویدیو آپلود نمیکرد. توی این مرحله ، از بازخوردهای مشتری ها استفاده کردن. بعدها متوجه شدن که سایت برای قرار آشنایی نبوده. ویدیوها توی فرمت های مختلف بودن. در حال حاضرmp4 خیلی رایج و معروفه. برای همین همه نمیتونستن همه فرمتهای ویدیو رو روی کامپیوترشون پخش کنن و. یوتیوب یک راه پخش ویدیو شده بود. یوتیوب تصمیم گرفت هرمدل ویدیو به جای آشنایی قبول کنه. بعد از همه اینها ، دارای پشتیبانی از فناوری ساپورت اکثر فرمتهای ویدیویی داشت. به لطف همین مسئله بیشتر مردم شروع به آپلود ویدیو روی یوتیوب کردن. امروزه بیشتر سایت ها ویدیوهاشون رو از طریق یوتیوب میگذارن تا توی همه مرورگرها پشتیبانی بشه. با داستان یوتیوب میبینیم که ایده به لطف کاربر توسعه پیدا میکنه. موسس های Airbnb اول سایت رو درست کردن. یک دوربین حرفه ای خریدن و و از خونه افرادی که میخواستن خونه هاشون رو توی سایتشون به نمایش بگذارن عکس گرفتن. پس یه ظاهر حرفه ای بدست آوردن. منتظر نموندن که سایت رشد کنه ، با حدود بیست خونه شروع کردن و به کاربر یاد دادن عکسهای حرفه ای داخل سایت بگذاره. توی همین فرآیند خیلی چیزهاهم از کاربر یادگرفتن. سایت Docplanner به عنوان پروژه ای که امکان برقراری وقت ملاقات با دکتر به صورت آنلاین میده ساخته شد. 
یه نمونه دیگه preply.com به عنوان پلتفرم جهانی که برای دانش آموزها هزاران کلاس عادی و آنلاین برگزار میکنه بیرون اومد و توی زمان خیلی کمی رشد زیادی داشت
سایت Docplanner از یه سرمایه گذار به اسم ماریوز گرالسکی یک میلیون دلار سرمایه گرفت. همونطور که از این مثال ها پیداس MPV باعث صرفه جویی وقتمون میشه. میتونیم ذهنمون رو با توجه به واکنشهای کاربر شکل بدیم. تلاش برای آوردن بهترین ها معمولا میتونه هدر دادن وقت باشهموسس لینکدین این وضعیت رو به طور خلاصه اینجوری تعریف میکنه: "اگه از اولین ورژن محصولت خجالت نمیکشی یعنی خیلی دیر محصول رو منتشر کردی." https://uxplanet.org/why-should-you-promote-your-product-when-its-not-the-best-version-4cf967c51e4d

دیدگاه